De eerste week: KL/Cameron HL/Pulau2 Perhentian - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ruben Thenu - WaarBenJij.nu De eerste week: KL/Cameron HL/Pulau2 Perhentian - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ruben Thenu - WaarBenJij.nu

De eerste week: KL/Cameron HL/Pulau2 Perhentian

Door: rubenthenu

Blijf op de hoogte en volg Ruben

14 Juli 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zo de eerste week zit erop.
De bedoeling was in eerste instantie om na 2 dagen acclamatiseren door te gaan naar Kuching(Borneo) maar doordat Mt. Kinabalu vol gereserveerd was op de dagen die ik(en Noah) wilden had ik ineens een dag of 5 over en had ik me voorgenomen naar de Cameron Highlands en de Perhentian Islands te gaan.
Na 1 dag was ik geacclamtiseerd waardoor ik gelijk ben doorgegaan naar de Cameron Highlands, heb dus nog weinig van KL gezien maar de laatste twee dagen zal ik hier nog doorbrengen met Noah en dan de stad gaan verkennen.

Ik was vroeg opgestaan en was al om 8u op het busstation terwijl de bus pas om 9u15 vertrok dus ik besloot eerst maar te gaan ontbijten, de nasi goreng ayam(kip) viel me wat zwaar, een avond-portie om 8u 's ochtends, ik moest er nog aan wennen.
Ik stond om 9u op het platform waar ik moest zijn maar om 9u15 was de bus nog nergens te bekennen. "Niet gelijk de gestresste Europeaan uithangen." dacht ik nog bij mezelf, er stonden immers nog meer mensen te wachten. Na 20 minuten begon er toch wel iets te knagen en ik eens wat rondvragen maar ik kreeg slechts onwetende blikken toegeworpen,ik naar de balie waar bleek dat de bus al was vertrokken. Van een ander platform terwijl ik toch echt op het platform van m'n ticket stond.Balen als een stekker noem je dat geloof ik. 13u ging de volgende, moest nu 50% betalen van m'n originele kaartje, maar de andere optie was bij een andere maatschappij weer het volle pond betalen. Na zo'n 6u in de bus te hebben gezeten kwam ik aan in Tanah Rata en er stond iemand van father's Guesthouse om anderen oop te halen en ze hadden nog 1 dormbed over, het leven lachtte me weer toe. Erg basic maar voor RM 10(2,5e) per nacht mag je niet klagen. De volgende dag een mooie toch gemaakt door heuvels vol met theeplantages, de Gunung Brinchang opgereden voor t uitzicht, door t Mossy Forest gelopen(pitcher plants gezien en kaneelbast geproefd), Boh Sungai Palace Tea Estate bezocht en als laatste een " Butterfly Farm" bezocht waar ik met een Rhinoceros Beetle op de foto ben gegaan (Jeej!).
Een hele leuke dag en veel gezien met een goede/grappige/heel veel wetende gids.

De volgende dag ging ik door naar de Perhentian islands, Pulau Perhentian Kecil om precies te zien. De Lonely Planet was er erg positief over en het was ook heel erg mooi. Echt het bountyeiland-gevoel kreeg je er. Die eerste avond speelde Oranje om half 3 's nachts. Daar laat ik het maar bij. Ik had wellicht iets teveel gedronken en iets te laat naar bed gegaan(zo tegen zonsopgang) dus heb de volgende dag lekker op het strand uit liggen brakken onder een parasol, en af en toe een duik genomen.Dag 2 op Pulau Perhentian Kecil heb ik een snorkeltoer gemaakt waarbij een flink aantal plekken bezocht werden. Veel verschillende vissen gezien(waarschijnlijk bijna alle vissen die in Finding Nemo/De Kleine Zeemeermin voorkomen) inclusief een Black Tip-haai die op nog geen 5 meter langs kwam zwemmen en een supergrote zeeschilpad. Toch wel de 2 hoogtepunten van de toer.
Minpunt was dat zonnebrand smeren niet hielp en heb nu dus ook een rug als een rooie kreeft. heb zelfs de helft van de dag met een shirt aan gezwommen maar t hielp niet veel.
Vandaag heb ik 9u in de bus gezeten terug naar KL en ik vlieg morgen naar Kuching waar ik ga beginnen aan het hoofddoel van de reis.

Tot de volgende keer lieve kijkbuiskindertjes!

  • 15 Juli 2010 - 09:58

    Wenzel:

    He Bubba,

    Mooi om je verhalen te lezen man! Volgens mij zit je wat natuur betref in het paradijs; een van de mooiste plekken ter wereld lijkt mij. Geniet ervan! Ben heel erg benieuwd naar je volgende avonturen.

    groeten, Wenzel

    ps. ik ben vorige week donderdag terug gekomen, dus weer in Maastricht

  • 15 Juli 2010 - 13:18

    RH:

    Ruben, geweldig dat je daar nu eindelijk aan het doen bent wat je zo graag wilde! Nog heel veel plezier gewenst daar met Noah.

    Gr. Roelof

  • 16 Juli 2010 - 21:41

    Rutger:

    leuk om je verhaal te lezen Bubba! keep on writing!

  • 17 Juli 2010 - 07:05

    Omi:

    Hooooiii broertje, ik lees alweer dat je het iig naar je zin hebt!!!Noah heeft zijn paspoort gevonden dus hij komt nog jou kant op, wat een dodo heh!!Hier waai ik zowat uit mun vodde vandaan....niet normaal. Veel plezier en hati2 dikke kus van je zusje

  • 17 Juli 2010 - 16:06

    Je Moeder:

    Hallo Rubol wat een leuke foto's en je moeder is weer helemaal happy nu ik jou weer ff in beeld heb gekregen en wat voor beeld het ziet er erg mooi uit.Zorg goed voor jezelf [rug als een kreeft en een beetje brak] dus zorg beter voor jezelf. dag lievie dikke XXXXXXXXXXXXX

  • 17 Juli 2010 - 16:06

    Je Moeder:

    Hallo Rubol wat een leuke foto's en je moeder is weer helemaal happy nu ik jou weer ff in beeld heb gekregen en wat voor beeld het ziet er erg mooi uit.Zorg goed voor jezelf [rug als een kreeft en een beetje brak] dus zorg beter voor jezelf. dag lievie dikke XXXXXXXXXXXXX

  • 17 Juli 2010 - 16:06

    Je Moeder:

    Hallo Rubol wat een leuke foto's en je moeder is weer helemaal happy nu ik jou weer ff in beeld heb gekregen en wat voor beeld het ziet er erg mooi uit.Zorg goed voor jezelf [rug als een kreeft en een beetje brak] dus zorg beter voor jezelf. dag lievie dikke XXXXXXXXXXXXX

  • 17 Juli 2010 - 19:46

    Petra En Ferdinand:

    Ha die Rub

    Wat een heerlijk verhaal en zo Rubens, geweldig. En wat een leuke foto's.
    Doe je wel een beetje voorzichtig daar!!!!!!!! Ik hoop dat je nog meer van die leuke verhalen blijft schrijven
    Nou geniet ze en een hele dikke kus van ons 5en

  • 17 Juli 2010 - 21:45

    Dennis:

    Rubsta! Klinkt echt heel relaxed allemaal! Nien zat trouwens in pcies t zelfde hostel in Cam Highlands! En die foto met die beetle is echt similar met 1tje die zij heeft haha vet cool! Foto's zien er goed uit man, diggin the hat!!Zie er alleen nog te weinig vrouwen op ;)

    Have fun bro!

  • 21 Juli 2010 - 09:28

    ECAP:

    Hey Bubba,

    ziet erg gaaf uit man. Geniet ervan!

    Groeten

    Erwin

  • 21 Juli 2010 - 19:15

    Karel:

    Hey Bril,

    mooi, mooi ,mooi, geniet er maar van.

  • 22 Juli 2010 - 17:01

    Thomas:

    Hee wereldreiziger!

    Erg herkenbaar al die verhalen over het wachten en busschema's die ineens niet meer kloppen ;). Veel plezier nog en de groeten aan Noah!

    CAN, TJ.

  • 23 Juli 2010 - 13:02

    Zef:

    Heej ruben!

    Ziet er allemaal goed uit! Veel plezier nog, keep on tracking!
    dag lievie dikke!

  • 26 Juli 2010 - 20:20

    Karel:

    Hallo Bril,

    alles goed daar?
    Het wordt wel weer eens tijd voor een update!!!

    amatooo.........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Ruben

Actief sinds 23 Juni 2010
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 12086

Voorgaande reizen:

25 Februari 2011 - 29 Juli 2011

Sawadee! Stage in Bangkok.

06 Juli 2010 - 27 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: