De eerste 2 weekjes Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruben Thenu - WaarBenJij.nu De eerste 2 weekjes Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruben Thenu - WaarBenJij.nu

De eerste 2 weekjes Bangkok

Door: rubenthenu

Blijf op de hoogte en volg Ruben

13 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Zooo Lieve Mensen,

Het is alweer een maandje geleden dat ik hier wat neergezet heb en ondertussen zit ik alweer zo'n 2 weekjes in Bangkok.
Toen was er nog stress vanwege tickets,visa,inentingen etc. maar het is allemaal gelukt, as usual ;)
Maar om jullie gerust te stellen daarom een berichtje van mij want het gaat goed met me natuurlijk, onkruid vergaat niet ;p
Eigenlijk zou ik een week hebben om BKK te gaan verkennen maar m'n baas was een week eerder teruggekomen vanuit Zwitserland dus toen ben ik gelijk maar begonnen met werken.
Op die manier kan ik ook een weekje eerder stoppen wat mijn vakantie aan het einde natuurlijk ten goede komt.
Ik ben dus vooral aan het werk geweest tot nu toe en een paar keer op stap geweest met m'n bazen, de eerste zakenlunch/werkbespreking is al uitgelopen in een vrij "vochtige" avond :)
Ze hebben me natuurlijk ook de bars laten zien waar vele Europese mannen voor naar Thailand komen maar ik ben bijvoorbeeld ook in een club geweest met alleen maar Thais.
Stel je zo'n 1500 Thais voor die in groepen uitgaan in een club die grotendeels uit tafels bestaat waar men omheen staat/zit en een goede live coverband die Thaise popmuziek speelt en die allemaal bij het begin van elke nummer dat wordt ingezet beginnen te gillen/joelen alsof de Beatles net binnen komen, een aparte maar leuke ervaring.
Maar natuurlijk wel gewoon de dag erna om 8u/9u (beetje brak) beginnen met werken.

Ik werk voor een bedrijf wat nu bezig is met verse wasabi-wortels en enkele wasabi-gerelateerde producten voor de Europese markt.
Je weet wel wasabi, dat hete spul wat je bij je sushi krijgt bijvoorbeeld.
Het grappige is dat er in Europa bijna geen echte wasabi te krijgen is, de wasabipasta die wel te krijgen is in toko's en dergelijke is vaak gewoon een mix van mierikswortel(niet hetzelfde als wasabi), mosterd en groene kleurstof.
Echte wasabi/wasabipaste zorgt er niet alleen voor dat je het (eventjes) warm krijgt maar heeft naast een vollere/rijkere smaak ook gezondheidsvoordelen die het nepspul niet heeft.
Tot zover het promopraatje, dat komt nog wel een andere keer ;p
Het bedrijf waar ik voor werk is erg klein, in Thailand feitelijk m'n 2 bazen en ik en dan nog enkele werknemers op een wasabifarm in wording.
Mijn 2 bazen zijn beide mannen die al best goed geslaagd zijn in het zakenleven maar dit bedrijf als hun nieuwe kindje zien en ik wordt door de platte bedrijfsstructuur bij heel veel zaken betrokken wat erg leuk is.
Ze zijn positief over wat ik tot nu toe al voor ze gedaan heb dus daar ben ik al blij mee.

Ik begin een klein beetje een idee te krijgen van hoe Bangkok in elkaar steekt, wat waar ongeveer is etc. maar het blijft een intimiderende stad qua grootte.
Ik ben tot nu toe vooral in Bangkok geweest maar ga de komende tijd zeker ook buiten Bangkok tripjes maken in het weekend en daar zal ik dan wel wat over schrijven.

Tabee!

  • 13 Maart 2011 - 06:47

    Karel:

    je moet die wasabi eens opsnuiven, schijnt lekker te zijn. goed voor tegen een verstopte neus

  • 13 Maart 2011 - 06:47

    Karel:

    je moet die wasabi eens opsnuiven, schijnt lekker te zijn. goed voor tegen een verstopte neus

  • 13 Maart 2011 - 10:55

    Lia Thenu:

    Heey Ruben, leuk om jouw verhaal te lezen, ik wist het natuurlijk al want je houd ons perfect op de hoogte van het reilen en zeilen daar in Bangkok maar het blijft leuk om te lezen wat jou bezig houd daar.Groetjes van ons allemaal en veel liefs xxxx

  • 13 Maart 2011 - 10:56

    Je Zussssssie:

    Hooooiii Ruuubieeee!!!!

    Leuk om ff wat van je te lezen.. ik zal het ook aan G vertellen. Want die heeft geen tijd om het te lezen. Hoorde van mama al dat het goed met je ging.. nu alleen nog een app. toch?!?! Hier gaat alles goed.. heel erg druk!! G is 's ochtends en op zijn vrije dagen bezig met de shop. Alles verven en netjes afwerken... Vandaag gaan we naar tattoo convention in de AHOY.. dus wederom nog meer tattoos. Het houdt niet op.. =P

    Veel plezier en ik moet snel ff uitvogelen hoe en wat met skype!! XXX

  • 13 Maart 2011 - 20:56

    Barry B:

    He Ruben,

    Wat gaaf dat je zo'n leuke job in Bangkok gevonden hebt. Het karaoke al ontdekt zo te lezen.... Leuk dat het bedrijf zo plat is, dan krijg je ook veel mee van het echte zaken doen in Azië. Als je tripjes rondom Bangkok gaat maken, niet vergeten om flink af te dingen. Dat zullen die bazen van je je nog wel leren vermoed ik.

    Groeten vanuit Argentinië, Barry (en Maartje)

  • 22 Maart 2011 - 16:17

    Thomas Coenen:

    Hee Bubba,

    Leuk man, daar! Moet je nog veel reizen voor je werk? Buiten BANGkok dus ;).

    Tot snel!

    CAN, TJ.

  • 23 Maart 2011 - 21:48

    Petra:

    Ha die Rub
    Wat leuk om jou zo te kunnen volgen met jou belevenissen in dat grote maar leuke Bangkok. Fijn dat je het tot nu toe erg naar je zin hebt. Ik had van je moeder begrepen dat je alleen nog op zoek bent naar een appartement.
    Ik ga je zeker volgen en wacht op je volgende verhaal

    Dikke kus van ons allemaal
    Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruben

Actief sinds 23 Juni 2010
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 12126

Voorgaande reizen:

25 Februari 2011 - 29 Juli 2011

Sawadee! Stage in Bangkok.

06 Juli 2010 - 27 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: