Verhuisd en Songkran - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruben Thenu - WaarBenJij.nu Verhuisd en Songkran - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruben Thenu - WaarBenJij.nu

Verhuisd en Songkran

Door: rubenthenu

Blijf op de hoogte en volg Ruben

17 April 2011 | Thailand, Bangkok

Zooo Mensen!

Hier een kleine update over mijn leven in Bangkok.

Vorige week zondag ben ik verhuisd naar het appartementencomplex Nonsi Residence(www.nonsiresidence.com). Ik duid mijn stulpje in Wyck doorgaans aan als de Wyckergracht Residence dus dat voelde meteen goed. Tel daar een zwembad, fitnessroom, minimart en restaurantje bij op en jullie zullen begrijpen dat ik hier prima zit.
Na de verplichte boodschappen gedaan te hebben, wc-papier/water/cornflakes/melk/fruit/bier/etc, ff een duikje genomen en toen met een biertje in de lobby gaan chillen waar ik al snel een paar exchange students tegenkwam waaronder 2 Nederlanders. Na kennis gemaakt te hebben ben ik met hen meegegaan naar Khao San Road, het backpackers-walhalla van Bangkok zeg maar. Onderweg moesten we een stukje lopen omdat er een red-shirts demonstratie was omdat er op die plek een jaar geleden bij een demonstratie mensen waren doodgeschoten door de politie/leger, maar nu was de rally erg vreedzaam, jong en oud was aanwezig en mensen lachten ons toe dat we daar liepen. Toen opeens het noodweer los barstte stonden we dus met allemaal demonstranten te schuilen onder parasolletjes en plastic zeil. Eenmaal aangekomen op Khao San daar een hapje gegeten en toen begon het drinken natuurlijk. Laat ik het er maar op houden dat het een leuke/vochtige/late zondagavond werd en ik maandagochtend gewoon weer op tijd aan het werk was, met een katertje.

Afgelopen woensdag begon Songkran, het Thaise Nieuwjaar, en dat duurt zo'n 3 tot 5 dagen afhankelijk van de regio/plaats waar je zit. Het gewone leven staat dan ook stil, veel winkels zijn dicht, overheid natuurlijk sowieso en bijna iedereen is vrij.
Stel je de uitgelatenheid/chaos/drukte van Koninginnedag voor op straat maar dan heeft iedereen een grote supersoaker/bakken ijswater bij zich met één groot watergevecht op straat als gevolg, en iedereen is vogelvrij, vooral als je net droog je taxi uitstapt :)
Silom en Khao San Road staan er echt bekend om en daar ben ik dus ook geweest. Owja er wordt ook heel veel gedronken door iedereen met Songkran wat de feestvreugde natuurlijk alleen maar bevordert. Heel veel Thais stappen echter aan het einde van de dag/nacht gewoon op/in hun brommertje/motorbike/auto met een flink stuk in de kraag en Songkran is dus ook berucht om de vele ongelukken met dodelijke afloop. Ik was gewaarschuwd dat ook de motorbike-taxichauffeurs vaak gewoon drinken met Songkran maar ja een dronken automobilist is net zo goed dodelijk als je bij een nuchtere motorbike-taxi achterop zit, dus alleen normale taxi's nemen was het advies en dat heb ik dus ook steeds maar gedaan. Ik heb trouwens net even gekeken op de site van de Bangkok Post en tussen 11 en 16 april zijn er 2932 verkeersongelukken geweest met 3172 gewonden en 229 doden tot gevolg. En dat is ieder jaar hetzelfde liedje blijkbaar.

Binnenkort maar weer een tripje maken, waar precies naartoe weet ik nog niet dat merken jullie vanzelf wel. Owja ik ga trouwens naar de Koninginnedagreceptie van de Nederlandse Ambassade hier in Bangkok op 28 april. Ik heb me laten vertellen dat er normaal gesproken haring voor wordt ingevlogen en dat de drank gratis is, dus dat belooft wat... zie ik tenminste wat van m'n belastingcenten terug hahaha.

Groetjes vanuit het zwembad!

Ruben.

  • 17 April 2011 - 06:19

    DNice:

    Ik ben blij voor je gast, dat t zo lekker gaat allemaal!!Enjoy it in every way!!En snel skypen!xo

  • 17 April 2011 - 07:02

    Piet:

    Ziet er goed uit dirty!

  • 17 April 2011 - 09:15

    Thomas Coenen:

    Hee Bubba,

    Goed man, alleen vraag ik me af wat meer aangedaan wordt: het restaurant of de fitnessruimte ;). Veel plezier nog!

    CAN, TJ.

  • 17 April 2011 - 10:28

    Je Moeder:

    Zo Ruben, dat ziet er mooi uit, lekker zwembad maak ons maar jaloers. Ik begrijp dat je Songkran goed hebt doorstaan, we leuk om dat mee te maken lijkt me. Veel plezier en tot gauw XXXXXXX mamma

  • 17 April 2011 - 15:03

    Omiii:

    Hooii Ruuuub... heb je toch je zwembad en sportschool!! Lucky bastard... Veel plezier en tot snelll!!! xxxxx

  • 17 April 2011 - 18:22

    Petra:

    He Rub, het ziet er allemaal geweldig uit. Wij zijn blij voor je dat het allemaal goed gaat. Heerlijk ook die verhaaltjes, het lijkt wel vakantie.
    Kom je naast al die leuke dingen nog een werken toe ??? En euhh geniet de 28e van de haring
    Dikke kus van ons 5en

  • 19 April 2011 - 09:04

    Peanut:

    jy bent eeeecht dirty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruben

Actief sinds 23 Juni 2010
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 12124

Voorgaande reizen:

25 Februari 2011 - 29 Juli 2011

Sawadee! Stage in Bangkok.

06 Juli 2010 - 27 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: