Khao Yai National Park - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruben Thenu - WaarBenJij.nu Khao Yai National Park - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruben Thenu - WaarBenJij.nu

Khao Yai National Park

Door: rubenthenu

Blijf op de hoogte en volg Ruben

30 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Afgelopen weekend heb ik mijn eerste tripje buiten Bangkok gemaakt naar Khao Yai National Park(KYNP).
Dit is het oudste NP van Thailand en een ruime 2100 km2 groot. Er leven nog tijgers(zo'n 20 die bijna nooit gespot worden), olifanten, beren, makaken, gibbons, wilde zwijnen, verschillende soorten herten en dan nog heel veel verschillende insecten,reptielen en vogels.
Ik ging vooral om wilde dieren te zien. Vooral olifanten leken me erg gaaf om die in het wild te zien.
Daarom vertrok ik 's morgens vroeg rond 7 uur met de taxi richting de Mo Chit busterminal om de bus te pakken naar Pak Chong, zo'n 2,5 uur van Bangkok vandaan.
In Pak Chong aangekomen(12 uur) belde ik het Greenleaf Guesthouse op die me door iemand lieten oppikken en al snel had ik m'n tas in m'n kamer gedropt en zat ik aan en lekker bord noodles.
15u30 begon de half day tour naar de Temple Cave en daarna richting de voet van een berg waarin een grot zat en waar vleermuizen rond de zonsondergang in zwermen en formaties naar buiten komen.Ze kwamen flink later naar buiten dan normaal, misschien door de flinke hoeveelheid adelaars die boven de berg rondcirkelden op zoek naar een makkelijk maaltje.
Mooi om te zien en hierna weer richting het guesthouse om wat te eten en wat biertjes te drinken met andere toeristen die daar verbleven.

Dag 2 was de full day tour, na een ontbijtje kwam de gids (Mr. Nine) ons verzamelen en ging ik met 5 anderen een dagje met hem toeren.
We reden naar KYNP en daar aangkomen reden we eerst wat rond, goede infrastructuur(geasfalteerde wegen), om alvast wat hornbills en gibbons te kunnen zien. Na een korte stop reden we door naar een plek waar de het junglegedeelte begon, 4 uurtjes door de jungle lopen en hopelijk zoveel mogelijk zien. Dit lukte aardig, we zagen nog meer gibbons, insecten, hornbills, andere vogels en toen Mr. Nine een hol van een schorpioen zag twijfelde hij geen seconde om het beestje eruit te lokken. Na wat gerotzooi lukte dit en na hem eerst op z'n eigen arm te zetten kreeg ik hem zonder pardon en zonder te vragen op m'n arm geplant want ik stond natuurlijk vooraan met m'n grote smoel. Hoe groter hoe minder giftig volgens Mr. Nine en ik ging er maar vanuit dat hij het wel zou weten. De poten van die schorpioen zijn best hard/koud, beetje alsof er een paar metalen pinnetjes zachtjes in je arm drukken, apart gevoel maar om nou te zeggen prettig: nee.
Na een lunch in de jungle vervolgden we onze tour richting 2 watervallen waaronder eentje die in de film "The Beach" zit schijnbaar, ik heb die film nooit gezien. Het begon al richting zonsondergang te gaan en dus gingen we rondrijden om te kijken of we olifanten konden vinden. We hebben een flink stuk gereden maar helaas, geen olifanten. Een beetje een domper maar ja het is dan ook geen dierentuin. We hebben de zoektocht flink gerekt maar op een gegeven moment had iedereen er genoeg van/had honger dus toen zijn we maar teruggereden naar het guesthouse. Weer een warme maaltijd en wat biertjes en na een lange dag vrij vroeg naar bed gegaan, om 22u lag ik te snurken.
Ik had eigenlijk gedacht de dag daarna op eigen houtje wat te gaan wandelen in het park maar had tijdens die full day tour wel al gezien dat dat wel kon maar dat veel dingen erg uit elkaar lagen en ik gewoon niet zoveel zin had om een hele dag in m'n eentje met 30-35 graden door een park te gaan banjeren. Dus toen de bus maar terug gepakt richting Bangkok waarmee deze trip ten einde is gekomen.

Een erg leuk weekend en ik hoop eigenlijk zo om de week een weekend buiten Bangkok te kunnen doen.
Dus jullie horen nog wel van me.

Tabee!

edit: Er staan meer foto's op m'n Facebook.

  • 30 Maart 2011 - 07:59

    Je Moeder:

    Jeetje Ruben,
    het klinkt weer als de reis die je naar Maleisie hebt gemaakt vorig jaar, lekker warm weer en veel gezien,mooie foto's en maar goed dat die schorpioen zo groot was, hi hi. Veel plezier en tot het volgende verslag XXX

  • 30 Maart 2011 - 08:48

    Susanne:

    Hoi Bubba,
    Leuk dat je naar Thailand bent vertrokken en daar zo ondernemend bent! Ik lees je verhaaltjes graag en wanneer je weer in NL bent moeten we toch een keer goed bijkletsen, is weer veel te lang geleden!
    Liefs Suus

  • 30 Maart 2011 - 09:05

    Omiiii:

    Iewwww.....schorpioen?! Niks voor je zussie! Jammer dat je geen olifanten hebt gezien. Geniet ervan xxx

  • 30 Maart 2011 - 09:07

    Thomas Coenen:

    Jaa, geweldig verhaal en mooie foto's!

    CAN, TJ.

  • 30 Maart 2011 - 11:17

    Your Dad:

    Ruben,
    Leuke je bericht, tussen al het werk wat je daar ook moet verzetten. Je hebt toch even de tijd voor een verzetje!
    Dan zie toch wat van het land waar je bent.
    groet tot het volgende verslag xxx

  • 30 Maart 2011 - 18:13

    Petra:

    Jeetje wat gaaf allemaal. Heerlijk om op zo'n manier het land te kunnen ontdekken. Wij hadden de schorpioenenfoto al van je moeder gehad en dachten in eerste instantie dat je een tattoo had. Maar dapper van je ik moet er niet aan denken.
    Nou geniet van alle volgende weekenden en laat ons vooral meegenieten met die heerlijke verhaaltjes en foto's.
    dikke kus van ons allemaal

  • 01 April 2011 - 04:33

    Piet:

    Klinkt allemaal goed Dirty! binnekort moeten we ff skype xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruben

Actief sinds 23 Juni 2010
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 12125

Voorgaande reizen:

25 Februari 2011 - 29 Juli 2011

Sawadee! Stage in Bangkok.

06 Juli 2010 - 27 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: